Гофри Interlock
Робота в особливо жорстких умовах в автомобілі припадає на вихлопну систему. На її компоненти руйнівно діють висока температура, постійне перебування у вологому середовищі, хімічні реагенти та сіль, якими посипають узимку дороги, а також сильні вібрації та інші механічні навантаження. Якщо з цих впливів окремо розглянути вібраційні навантаження, то впоратися з ними допомагає особлива деталь, вона зветься гофра глушника.
Саме гофра вихлопної системи – це деталь, здатна погасити частину коливань, які виникають у вихлопі. Такі коливання виникають під час роботи двигуна чи пересуванні авто по нерівностям. Давайте докладніше розглянемо цю деталь, зокрема розглянемо її модифікацію під назвою Interlock.
Особливості гофри Interlock
Перш ніж розглянути гофру Інтерлок, спочатку слід детальніше зупинитися на будові такого виробу в загальному випадку. Гофра може мати два шари, це простий і часто бюджетний варіант, а може мати три і навіть чотири. Зупинимося на тришаровому варіанті, як на найбільш оптимальному з точки зору якості, терміну служби та ціни.
Тришарова гофра складається з таких компонентів:
- сполучні патрубки певного діаметра, за допомогою яких деталь з'єднується із трубами вихлопної системи;
- гнучкий гофрований рукав, здатний компенсувати коливання, що з'являються у вихлопі;
- внутрішній шар протекції, що захищає рукав гофри від дії на нього відпрацьованих газів;
- зовнішній шар протекції, що оберігає від будь-яких зовнішніх механічних ушкоджень рукав гофри.
Якщо переходити при такому описі до підвиду Interlock, це виявиться спеціально виконана посилена конструкція внутрішнього захисту. Інтерлок гофра є трубою, виконаною з рухомих ланок. Така труба має загальний діаметр, що дорівнює діаметру труб вихлопної системи. Вона є захистом для гофрорукава.
Самі собою ланки у видимій частині плоскі, що дозволяє звести нанівець опір руху відпрацьованих газів. Виконаний захист, як і якісна гофра загалом, із нержавіючого жароміцного металу. Існують і інші варіанти внутрішнього захисту, наприклад, Innerbraid - оплетка з волокон нержавіючої сталі.
Окремо варто сказати і про варіанти зовнішнього протектора. Вони також можуть бути різними. Основними вважаються:
- обплетення – аналогічне описаному вище, з переплетених волокон нержавіючої сталі;
- кольчуга, а точніше кольчужна сітка - міцна сіточна структура, виготовлена з дрібних жорстко переплетених між собою ланок.
Ці два варіанти однаково популярні, але практика показує, що кольчуга надійніше себе проявляє, особливо якщо виникають суттєві механічні удари або навантаження.
Застосування гофри Interlock
Тепер варто висвітлити питання щодо особливостей застосування гофри Interlock. За рахунок посиленої конструкції вона може витримувати вищі температурні навантаження і механічні впливи. Її застосовують у двох типах гофр, які працюють:
- для компенсації поздовжніх коливань (стиснення – розтяг), це спеціальне виконання, яке найчастіше розташовують у вихлоп близько до двигуна;
- для погашення поперечних коливань (дія на вигин), подібний виріб може бути встановлено в різних місцях, наприклад, до або після каталітичного нейтралізатора, перед резонатором, а також між резонатором і глушником.
У першому випадку робота гофри на стиск або навантаження на розтяг накладає на деталь обмеження за величиною довжини, вона не повинна перевищувати розміру в 150 мм. У другому випадку, при поперечних вібраціях довжина може бути більшою, тут обмеження стосуються межі до 400 мм.
Наявність Interlock захисту суттєво продовжує термін життя гофри у системі вихлопу, особливо це стосується першого типу цієї деталі. Однак вона виявляється дуже корисною і для другого типу. Насамперед вдається запобігти появі прогару гофрованого рукава, поки даний тип захисту залишається в цілості.