Як визначити розмір гофри?
Вплив різних факторів, здатних прискорити вихід із ладу вихлопної системи автомобіля, досить широкий. Сюди можна віднести дію високих температур, а також різких перепадів температур, постійний вплив вологи та хімічних реагентів, наприклад, солі, якою посипають у ожеледь проїжджу частину. Удари та інші механічні навантаження, до яких можна віднести і дію вібрацій.
Якщо говорити про появу вібрацій у вихлопі, то вони передаються системі від двигуна, з яким він пов'язаний жорстко. Також коливання з'являються під час руху нерівними ділянками доріг, особливо на швидкості. Щоб нівелювати їхню небезпечну дію, у вихлопну систему встановлюється окрема деталь, яка має назву – гофра глушника. На ній ми і зупинимося докладніше, і, зокрема, висвітлимо питання правильного вибору цього виробу під конкретний автомобіль.
Призначення гофри у системі вихлопу
За рахунок особливості пристрою гофри, цьому виробу вдається повністю або певною мірою знизити коливальні навантаження, що передаються у вихлоп. Щоб докладно зрозуміти призначення та принцип дії цієї деталі, потрібно розглянути її будову. Гофра системи вихлопу складається з таких компонентів:
- сполучні елементи - патрубки, за допомогою яких деталь встановлюється у вихлоп;
- сам гофрований внутрішній елемент, здатний на гасіння вібрацій;
- захист гофрованого елемента зсередини, що суттєво обмежує попадання гарячих відпрацьованих газів на нього;
- зовнішній протектор, що забезпечує захист від ударів, тертя та інших механічних навантажень.
Обидва шари і внутрішній, і зовнішній мають часткову рухливість, що не заважає гофрованому елементу компенсувати вібрації. Внутрішній протектор може бути виконаний або у вигляді обплетення з металевих нержавіючих волокон, або у вигляді труби, зробленої з рухомих ланок (Interlock).
Зовнішній захист також має варіанти виконання залежно від виробника. Це може бути або зазначене вище обплетення, або спеціальна кольчуга з дрібних та одночасно міцних ланок сітки, виготовлених із нержавіючої сталі. Тут можна вибирати один із варіантів.
Давайте розглянемо тепер, що потрібно знати, щоб правильно вибрати гофру?
Визначаємо правильний розмір гофри
Перед тим як перейти до питання правильної купівлі гофри глушника для вашого автомобіля, підійдемо не тільки до визначення її розмірів, але і принципу роботи. Справа в тому, що гасіння коливань може відбуватися за різними механізмами. Тут можна назвати:
- роботу деталі на розтяг, а також на стиск тут передбачається зменшення вібрацій у поздовжніх навантаженнях;
- роботу гофри на вигин, якщо простіше, то компенсацію вібрацій в поперечних навантаженнях.
Такі вироби будуть встановлюватися в різних місцях у вихлопній системі, і вони відрізняються з поправкою на принцип роботи. І так тепер можна висвітлити питання, як визначити розмір гофри:
- вам слід виміряти зовнішній діаметр сполучних труб системи вихлопу у вашого автомобіля;
- гофра на діаметрі патрубків повинна мати такі ж габарити, як і труби вихлопу вашого авто;
- враховуйте настановну довжину гофри у вихлопній системі, довжина також повинна співпадати;
- принцип роботи гофри повинен відповідати місцю установки, а якщо ви робите заміну, то нова запчастина повинна точно відповідати старій за призначенням.
Ми рекомендуємо вам придбати тришарову гофру в посиленому виконанні типу Interlock із зовнішнім захистом типу кольчуга. Однак ви можете вибрати і обплетення, цей варіант є хоч і старішим, але перевіреним часом стандартом.
Наприкінці варто дати деяку пораду щодо вибору гофри. Якщо місце зварного шва зі старою та зламаною гофрою сильно пошкоджене, то ви можете відступити та зрізати частину труби більшого розміру з обох кінців. І тут досить придбати нову деталь загальної довжини більше на величину відрізаних ділянок. Так ви вирішуєте проблему пошкоджених ділянок із зварними швами.