У чому різниця між резонатором та полум'ягасником?

Якщо розглядати будову двох виробів, які ставляться у вихлопну систему автомобіля, а саме резонатора та полум'ягасника, можна помітити схожу конструкцію. Однак це дві різні деталі, що встановлюються у різні місця вихлопу. Давайте розглянемо функції цих виробів, їхню будову, а також додатково висвітлимо питання, чи можна ставити полум'ягасник чи резонатор замість каталізатора?
Навіщо встановлюється зовсім інша деталь замість каталізатора, тут відповідь досить проста, новий каталітичний нейтралізатор (правильна назва цієї деталі) дуже дорого коштує. Для власників стареньких авто вартість нової такої запчастини буде дуже великою, якщо взагалі вони зможуть на власний автомобіль її знайти. Тому за повної поломки цього компонента вихлопу його видаляють повністю, але в це місце встановлюють іншу корисну деталь. Очищення відпрацьованих газів проводитися за такої заміни не буде, це також слід врахувати.
Функція полум'ягасника
Розглянемо функції полум'ягасника. Дану запчастину ставлять як самостійний виріб, а також замість віддаленого каталізатора в колекторну трубу або навіть колектор. Щоб зрозуміти його призначення, розглянемо будову цієї деталі, полум'ягасник складається з наступних компонентів:
- наскрізного отвору з входом та виходом одного діаметра;
- суцільної труби з перфорацією, що з'єднує вихідний та вхідний отвори;
- герметичного корпусу навколо перфорованої труби;
- внутрішнього звукопоглинального матеріалу, розташованого навколо труби з перфорацією, такий матеріал має відмінні жаростійкі якості.
Вхідна частина навколо отвору у полум'ягасника має лійчасту будову, це робиться для того, щоб до мінімуму знизити опір руху вихлопних газів.
Тепер можна переходити до функцій цієї деталі. Вона призначена для зменшення енергії (гасіння) звукової хвилі, що з'являється в результаті спалаху, а точніше вибуху суміші палива в моторі, що працює. Це дозволяє знизити сумарний рівень шуму, а також зменшити механічні навантаження, що припадають на елементи системи вихлопу.
Механізм виглядає так, звукова хвиля потрапляє в отвір полум'ягасника і рухається по трубі з перфорацією. В результаті такого руху йде розсіювання та попадання хвилі в отвори перфорації. Далі звук проходить через ці отвори та поглинається матеріалом, що розташовується навколо труби. Він має хороші знижуючі шум характеристики. Надалі звукова хвиля впливатиме на вихлоп із меншою енергією після того, як пройде полум'ягасник.
Чи можливо встановити резонатор або полум'ягасник замість каталізатора?
Примітно, що і резонатор системи глушника має схожу будову і грає схожу роль. Єдина відмінність, далеко не у всіх резонаторах є внутрішній звукопоглинаючий матеріал як набивання. Якщо обидва вироби і резонатор, і полум'ягасник грають схожу роль, але стоять по-різному, чи можна замість каталітичного нейтралізатора поставити ще один резонатор, за умови, що він поміщається туди за розмірами? Проста і швидка відповідь на це питання – не можна!
Справа в тому, що полум'ягасник, який у переважній більшості випадків встановлюють на місце вирізаного каталізатора, виготовляють із спеціальної жароміцної нержавіючої сталі, розрахованої на порівняно великі навантаження механічні та температурні. Цього ж не можна сказати про резонатор. На цю деталь припадають значно менші навантаження, і знаходиться вона ближче до кінця вихлопної системи.
Резонатор не розрахований на умови роботи, які виходять під час роботи двигуна в колекторі, він швидко прогорить. Резонатор робиться найчастіше із звичайної сталі, алюмінізованої або рідко оцинкованої з товщиною стінок 1,0 – 1,5 мм. Цього недостатньо для навантажень, які припадають на місце колишнього розташування каталітичного нейтралізатора. Іншими словами, резонатор ставити сюди не можна. У це місце підходить за своїми характеристиками, габаритами та виконанням лише полум'ягасник.