Як влаштована прямоточна система вихлопу?
Можливість модернізації того чи іншого вузла автомобіля має будь-який власник. Якщо потрібно покращити характеристики двигуна, то вносяться відповідні зміни до нього, а також у паливоподачу. Також часто змінюють вихлопну систему. Зміни можуть стосуватися встановлення будь-якої додаткової деталі або заміни однієї на іншу. Якщо у вихлопі передбачається тюнінг, то ставиться прямоток. При цьому є два варіанти такої модернізації:
- заміна штатного глушника на прямоточну модель;
- повна модифікація всього вихлопу на спортивний.
Давайте розглянемо обидва ці пункти, що передбачають лише заміну одного глушника та повний тюнінг.
Що являє собою прямоток?
Що являє собою прямоток як основний принцип? Така вихлопна система ще зветься спортивною, і головна її перевага – практично повна відсутність опору руху відпрацьованих газів. У стандартній системі вихлопу величина цього опору дуже висока, тому двигуну доводиться виконувати роботу на подолання цієї сили. Якщо звести до нуля таку перешкоду, вивільняється додаткова потужність.
Розглянемо будову глушника прямотоку, щоби зрозуміти базовий принцип. Ця деталь складається з таких частин:
- вхідна сполучна та вихідна кінцева труби, герметично з'єднані з корпусом;
- самого корпусу круглої або овальної форми, хоча тут можливі інші геометричні конфігурації;
- внутрішньої труби з перфорацією, що проходить крізь весь корпус по довжині та з'єднаної з вхідною та кінцевою трубами;
- звукопоглинаючого матеріалу – розташованого всередині корпусу і навколо труби з перфорацією, цей же матеріал є жароміцним одночасно;
- гарної дизайнерської насадки на кінцеву трубу, вона служить елементом прикраси та цілям стайлінгу.
Які процеси відбуваються у прямоточному глушнику? Хвиля гучного і різкого звуку потрапляє в перфоровану трубу, де на отворах перфорації починає розсіюватись і гаситися. Далі вона остаточно компенсується звукопоглинальним матеріалом. Залишковий звук на виході буде гучнішим, в порівнянні зі штатним глушником, але переважання басових ноток швидше додає цікавий ефект від звучання двигуна.
З іншого боку, ми бачимо, що рух відпрацьованих газів перфорованою трубою не ускладнений, їм нічого не заважає вільно рухатися. У звичайному глушнику гази сильно гальмуються у численних переходах, лабіринті, камерах, відбивачах і т.д., покликаних гасити звукову хвилю. Звідси і виникає горезвісний опір.
Правильно вибираємо прямоточний вихлоп?
Якщо ви встановлюєте тільки прямоток як заміну одного тільки глушника, то підбирайте його якісним і підходящим для вашого автомобіля. Правильно обрана деталь добре впливатиме на звук від авто, але при цьому так, щоб не дратувати оточуючих і не порушувати вимог, що існують у нашій країні. При заміні всієї системи вихлопу в цьому випадку треба міняти всі компоненти, а саме:
- колектор і труби, що відходять від нього;
- каталітичний нейтралізатор змінюється на спортивний або видаляється повністю;
- гофра ставиться у посиленому виконанні;
- допускається монтаж розведення типу H-pipe, X-pipe тощо;
- резонатор зі штатного змінюється на спортивний, останній краще гасить звук;
- глушник змінюється на прямоточний, якщо ви роздвоювали вихлопну систему, їх буде два відповідно;
- встановлюється естетична насадка на кінцеву трубу.
Після такої модернізації можна розраховувати не тільки на відмінний звук роботи автомобіля, а й на збільшення потужності. Додатково можна отримати від 5 до 15% збільшення. Сила ефекту залежить від встановленого у конкретно взятий автомобіль двигуна та типу паливної системи. Після повної заміни системи вихлопу всі інші вузли потрібно налаштувати. Це стосується роботи двигуна, запалення та подачі палива.
Також слід враховувати такий момент, що прямоточний вихлоп підбирається в кожному окремому випадку під конкретний автомобіль. Це стосується діаметра з'єднувальних труб, їхньої геометрії та інших характеристик базових вузлів.
Чи встановлюють прямоток на дизельне авто?
Додатково варто ще зупинитися на темі, чи допускається встановлення прямоточного глушника на автомобіль з дизельним двигуном? На дизель ставлять як окремо прямоточний глушник замість стандартного, так і повністю змінюють всю систему на спортивну. Тут також можливе отримання додаткової потужності, якщо встановити прямоток замість базових комплектуючих.
Різниця полягатиме в тому, що отримання красивого звучання двигуна можна досягти, але буде потрібно трохи інший підхід. Дизельний мотор звучить не так голосно, як бензиновий, а отже, налаштовувати звук доведеться окремо для дизеля і вибір деталей відрізнятиметься. Для досягнення цікавого ефекту звуку на дизелі глушення звукової хвилі не потрібно робити так само якісно, як у бензинових моторах. Що стосується потужності, то її збільшення можна отримати і в цій ситуації.