Чим відрізняється звичайний глушник від прямотока?
Власники нерідко встановлюють на свої автомобілі будь-які доповнення та переобладнають той чи інший вузол. Це можуть бути елементи декору, які служать для покращення зовнішнього вигляду транспортного засобу, а можуть бути технічні модернізації. Якщо окремо розглядати вихлопну систему, то найбільш частою зміною є заміна стандартного глушника на спортивний або прямоточний варіант. Навіщо робити таку заміну? Давайте докладніше розглянемо це питання, а також вкажемо, чим відрізняється заводський варіант глушника прямотоку.
Призначення звичайного глушника
Яку роль у системі вихлопу грає будь-який глушник? Його мета зробити роботу автомобіля тихіше. Якщо цю деталь демонтувати, робота двигуна стане дуже гучною. Це заважатиме оточуючим, самому власнику і створюватиме серйозне шумове забруднення. Крім цього забороняється експлуатація авто, яке за рівнем шуму перевищує обмеження, що діють у нашій країні.
Щоб рівень шуму зробити низьким, у вихлопній системі використовується глушник. За допомогою внутрішньої будови цієї деталі звукову хвилю високої енергії вдається розсіяти, погасити та зменшити, що на виході дасть незначний звук роботи двигуна. Усередині банки глушника відбувається перетворення енергії звукової хвилі на теплову енергію.
Про те, як це відбувається, ми поговоримо нижче, а зараз вкажемо на один побічний ефект роботи штатного глушника. Ця деталь значно обмежує вільний рух відпрацьованих газів по вихлопному тракту. В результаті виникає опір та надлишковий тиск, що спрямовує рух вихлопних газів у протилежний бік назад до двигуна. Щоб цей опір подолати, двигун витрачає частину роботи, а значить дещо зменшується його ефективна потужність.
Навіщо служить прямоточний глушник?
Тепер нам легко зрозуміти, у чому різниця між прямоточним та стандартним глушником. Описаний вище побічний ефект появи зворотного тиску повністю відсутній у прямотока. Цей тип глушників застосовується в автоспорті, що дозволяє отримати від двигуна максимальну потужність. Усунення, а точніше зведення до нуля опору теж має свою ціну в спортивному глушнику, звук роботи двигуна стає гучнішим. З'являються на підвищених обертах басові низькочастотні звуки. Ця властивість прямотоків особливо подобається власникам авто, що часто служить причиною їх установки.
У загальному випадку встановлення прямоточного глушника призводить до таких змін:
- звучання двигуна отримує басові спортивні ноти, цей ефект особливо помітний на підвищених обертах;
- зникає опір руху вихлопних газів, це може "розвантажити" двигун і трохи підняти його корисну потужність;
- збільшується термін служби вихлопу, це досягається за рахунок встановлення якісного прямотоку, який у переважній більшості випадків має якість виготовлення краще, ніж у штатних виробів;
- покращується зовнішній вигляд машини за рахунок застосування гарної насадки на кінцеву трубу.
Насадка на вихлоп - це елемент стайлінгу, можна вибрати таку модель, яка буде дуже естетично виглядати. Давайте тепер розглянемо у чому принципова конструкційна різниця між прямотоком та звичайним глушником.
Конструкційна різниця між звичайним та прямоточним глушником
З яких компонентів складається стандартний глушник, можна виділити:
- вхідна труба, герметично з'єднана з корпусом;
- кінцева труба, яка видна зовні із задньої частини автомобіля, з неї виходять відпрацьовані гази;
- системи кріплення вхідної труби до вихлопного тракту;
- підвіси, що рухомо кріплять глушник до кузова автомобіля з нижньої частини;
- корпус, виконаний повністю герметично;
- внутрішньої будови, розташованої в корпусі, вона є системою камер різної величини, виходів і входів, розсікачів, патрубків.
Внутрішня будова відповідає за гасіння звукової хвилі. У лабіринті камер і переходів відбувається розсіювання та роздроблення хвилі звуку, що на виході дає тихий звук роботи двигуна. Однак цим же лабіринтом рухатимуться і відпрацьовані гази, що природно породить опір через численні перешкоди. Саме тому у штатних глушниках величина опору настільки велика.
Тепер розглянемо внутрішню будову прямотоку, він складається з:
- корпусу у герметичному виконанні;
- перфорованої труби, що проходить крізь весь корпус по довжині з розташуванням по центру;
- звукопоглинаючого пористого та жароміцного матеріалу, наприклад, базальтове волокно, розташованого навколо перфорованої труби всередині;
- декоративної насадки на кінцеву трубу, її для прямоточного глушника слід обов'язково згадати.
Тепер розглянемо, що відбувається зі звуковою хвилею у прямотоку. Через отвори перфорації, що розташовані всередині корпусу у трубі, відбувається розсіювання хвилі. Після попадання на отвір та проходження його хвиля гаситься звукопоглинаючим матеріалом. Так вдається знизити рівень шуму, але недостатньо добре, якщо порівнювати з ефектом від стандартної деталі. Залишаються басові спортивні тембри, що дуже цінується.
У прямоточному глушнику відпрацьовані гази рухаються абсолютно безперешкодно, що не створює опору, а значить є можливість при правильному підході додати кілька кінських сил до потужності двигуна. Це його базова властивість. Якщо правильно підібрати компоненти спортивної вихлопної системи, то можна досягти глибокого, красивого і не особливо гучного звуку. До цього і прагнуть багато власників авто, а збільшення потужності швидше йде, як вишенька на торті.