Коли потрібно змінювати резонатор і як вибрати?
Вихід з ладу будь-якої деталі, що становить вихлопну систему, найчастіше призводить до необхідності її повної заміни. Тут виняток такий компонент вихлопу як резонатор, складати не буде. Для автомобіля ця деталь відіграє роль можливості часткової компенсації сильної звукової хвилі, що є наслідком вибуху паливної суміші в моторі. Звук настільки інтенсивний, що його потрібно суттєво зменшити. Резонатор, а також глушник, що працюють у парі, здатні виконати це завдання. Давайте розглянемо такі питання, коли потрібно робити заміну резонатора, і що важливо враховувати при його покупці?
Наскільки важливою є заміна резонатора?
Ми не будемо детально зупинятися на питаннях будови резонатора, а також принципу його роботи, нам важливо зрозуміти, наскільки важливо своєчасно замінити цей компонент вихлопу. Як дізнатися, що з резонатором виникли проблеми? У переважній більшості випадків у корпусі деталі виникає отвір. Такий отвір спричиняє витончення стін банки, що призводить до появи прогару. Цей тип поломки часто проявляється, якщо деталь давно не замінювали.
З появою прогару різко погіршується здатність вихлопного тракту глушити шум роботи двигуна. В результаті ваш автомобіль стає значно гучнішим. Цей критерій є базовим знаком того, що потрібна заміна та ремонт. З якоїсь точки зору збільшення шуму може не бути для вас проблемою, адже автомобіль продовжує їздити, але тут є небезпеки, яким слід приділити увагу.
Чи небезпечно їздити з прогорілим резонатором?
Уявімо ситуацію, звук роботи двигуна став гучним, ви стали з'ясовувати причину і побачили, що прогорів резонатор. Далі ви вирішуєте їздити зі зламаним резонатором, адже саме авто можна продовжити експлуатувати. Які небезпеки в цій ситуації виникають, і чому не можна зволікати з ремонтом, тут можна виділити:
- вихід відпрацьованих газів у районі резонатора може призводити до того, що вони потраплятимуть у салон автомобіля, а отже труїться і водій, і пасажири. Для водія така небезпека ще й підвищує ризик заснути за кермом;
- ви доставлятимете дискомфорт сусідам і оточуючим людям від настільки гучної роботи вашої машини;
- дорожня поліція може вас зупинити та накласти штраф за порушення норм щодо шумового забруднення;
- якщо прогар з'явився у напрямку дна кузова автомобіля, то вихід гарячих відпрацьованих газів з часом може призвести до того, що кузов прогорить у точці контакту;
- вихлопна система не працюватиме у штатному режимі.
Навіть одного з перерахованих пунктів достатньо, щоб вжити термінових заходів та не чекати наслідків. Якщо говорити коротко, то з резонатором, що прогорів, їздити небезпечно.
Чи ефективно заварювати резонатор?
Є ще один момент, на якому варто зупинитися, а саме, чи можна відремонтувати зламаний резонатор? Відповідь на це питання носить неоднозначний характер. Тут можливі дві ситуації:
- Резонатор новий або порівняно новий, а дірка в корпусі виникла через механічний прокол, наприклад, наїзд на гостру перешкоду. В цьому випадку можна встановити латку і заварити дірку, товщина стін дозволяє акуратно провести зварні роботи.
- Резонатор старий з проржавілими від часу та дії вологи стінками. В цьому випадку потрібна тільки заміна, тут зварний шов не вдасться повноцінно зробити, адже стіни будуть поганими і тонкими у всіх точках.
Є варіанти, коли накладають бандаж на прогар або латку зашпаровують за допомогою холодного зварювання. Все це буде слабкою підмогою, якщо резонатор вийшов остаточно з ладу, через короткий проміжок часу проблема повернеться з іншої точки. У такому разі потрібна лише заміна, ремонт буде неправильним рішенням.
Що потрібно знати під час вибору резонатора?
Ось ви вирішили зробити заміну резонатора, що вам необхідно знати, щоб правильно придбати нову запчастину? Вам слід врахувати, що під конкретну марку та модель автомобіля розробляється відповідна вихлопна система, включаючи всі її компоненти. При покупці резонатора слід врахувати відповідність до таких параметрів:
- рік випуску, модель та марка автомобіля, а також тип кузова;
- технічні характеристики двигуна;
- вид та особливості паливної системи;
- діаметр сполучних труб;
- відповідність системи кріплень та підвісів.
Якщо ви вибираєте деталь, створену під ваш автомобіль, тобто повний аналог, то система кріплень та підвіси підійдуть рідні. Важливо розуміти, що спроба адаптувати резонатор від іншого автомобіля буде помилкою, такого краще не робити.
Якщо ви зіткнулися з проблемою неможливості знайти відповідну деталь, то встановіть універсальний резонатор, створений спеціально для того, щоб його можна було простіше вмонтовувати у вихлопну систему. У будь-якому випадку, при появі труднощів ви можете проконсультуватися у фахівців, які займаються проблемами продажу та ремонту вихлопних систем на професійному рівні.